sâmbătă, 20 iulie 2013

Hayssam - Terorism impotriva teroriștilor !

Si teroriștii sunt pot fi terorizați !

O asemenea operațiune neautorizată poate genera un conflict international ?

Aducerea neatorizată a lui Hayssam , seamană a terorism , raăpire sau sechestrare ? 

Aducerea neatorizată este o ată ilegalitate internationlă prin incalcarea principiilor și demității între state ?

În 1953, premierul iranian Mohammed Mossadeq a fost înlăturat de la putere cu ajutorul agenţilor MI6 si CIA !

Omar Hayssam și legăturile cu PSD. Afaceri cu greii partidului și turnee în străinătate cu Ion Iliescu


Omar Hayssam a fost membru PSD din 1994 până în 2005, când a fost exclus de filiala Bucureşti.
Omar Hayssam, la masă alături de fostul președinte Ion Iliescu 

Apropiat în special de fostul președinte Ion Iliescu, pe care l-a însoțit în numeroase turnee în străinătate, și l-a ajutat în campania electorală, Hayssam a fost condamnat în 2005 pentru terorism, moment în care liderii PSD s-au dezis de el. 
După 1990, a pus pe picioare afaceri prospere, cu sprijinul unor nume grele din PSD: Viorel Hrebenciuc, Dan Ioan Popescu, Adrian Năstase, Ristea Priboi,
Ovidiu Muşetescu și Nicolae Văcăroiu. 
Primul care a vorbit despre influența la vârf a lui Hayssam în PSD a fost Dan Ioan Popescu.
"Omar Hayssam a fost propus, în 2004, pe lista pentru Parlament la alegerile preliminare organizate în interiorul PSD de către pesedistul Mircea Ursache și a fost scos de pe aceasta la cererea lui Adrian Năstase", a spus Dan Ioan Popescu.

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici



El a adăugat că sirianul era membru de partid și ca în urma eliminarii sale de la alegererile preliminare i s-au returnat și banii “pe care i-a trimis ca ajutor la nivelul Bucureștilor".
Ion Iliescu a negat în mai multe rânduri vreo "relație personală" cu sirianul, susținând că aceste informații fac parte dintr-o campanie anti-PSD și că acesta era doar unul dintre oamenii de afaceri care „însoţeau, cu prilejul unor vizite, delegaţiile oficiale conduse de preşedinte”. Fostul președinte a fost contrazis chiar de către Hayssam. Într-un interviu publicat în 2004, în revista siriană „Faris al-Arab”, Hayssam se mândrea cu relaţiile sale cu Iliescu.
Interviul este însoţit de mai multe fotografii, prin care Hayssam încerca să arate ce relaţii importante are atât cu oficialii din România - preşedintele Ion Iliescu, premierul Adrian Năstase, şefii celor două Camere al parlamentului Nicolae Văcăroiu şi Valer Dorneanu -, dar şi liderii statelor arabe.
În una dintre fotografii este imortalizat un moment din campania electorală din 2000: Ion Iliescu, la acea vreme candidatul PSD la Preşedinţia României, lua masa în compania lui Omar Hayssam. Alături de ei: senatorul Vasile Ion, preşedinte al PSD Buzău şi tatăl jurnalistei răpite în Irak, Marie-Jeanne Ion. 
Autoritățile române au devenit interesate de numeroasele infracțiunj de care este acuzat Omar Hayssam abia după implicarea acestuia în răpirea celor trei ziariști români în Irak.
Senatorul Ion Vasile îşi a minteşte episodul când Iliescu şi Hayssam au „mâncat o supă”. „Am deschis campania electorală la Foresta Nehoiu (una dintre fabricile lui Hayssam din judeţul Buzău - n.r.). După miting, primarul din localitate ne-a invitat la masă la cantina fabricii. Acolo l-am cunoscut cu toţii pe Omar Hayssam. Ne-a fost prezentat alături de alte două persoane drept patronii fabricii. Preşedintele acolo l-a cunoscut. I-a fost prezentat. Am mâncat o supă cât am stat jumătate de oră”, a declarat pentru EVZ preşedintele PSD Buzău. 
Şi Ion Iliescu a confirmat episodul petrecut în campania electorală din 2000. „Nu am luat masa cu Omar Hayssam. Am luat masa la cantina fabricii. Cred că acela a fost şi momentul în care l-am văzut prima dată”, ne-a declarat Ion Iliescu. Preşedintele de onoare al PSD a reiterat faptul că nu a avut relaţii personale cu Hayssam. „Am discutat cu el aşa cum am discutat cu zeci de oameni de afaceri”, ne-a declarat Iliescu. 
O altă fotografie, care a ilustrat interviul din „Faris-Al Arab”, îl arată pe Hayssam dând mâna cu preşedintele egiptean Hosni Mubarak. Prilejul: o vizită a şefului statului egiptean în România. „Nu eu i l-am prezentat lui Mubarak. Probabil, ca şi alţii în astfel de momente, veneau să se prezinte”, a explicat Iliescu. 
În interviul respectiv, Hayssam vorbeşte despre afacerile din România cu lemn, fier, sucuri, produse alimentare. Interviul este însoţit în revistă cu pagini de publicitate la firmele sale, strânse sub numele Manhattan Group. 
În actuala campanie electorală, PSD l-a acuzat pe Traian Băsescu că este responsabil de fuga din România a omului de afaceri urmărit pentru terorism. Fostul procuror Ciprian Nastasiu, cel care a aprobat eliberarea lui Hayssam, a lansat o carte în care a reluat acuzaţii de acelaşi gen. 
La rândul său, şeful statului a acuzat faptul că Omar Hayssam a fost un apropiat al liderilor PSD şi, în special, al lui Ion Iliescu, afaceristul sirian fiind un invitat nelipsit din delegaţiile prezidenţiale cu ocazia diverselor vizite în străinătate. 
Fotografiile publicate de revista siriană „Faris al-Arab” au ilustrat interviul în care Omar Hayssam se lăuda cu relaţiile privilegiate pe care le avea cu diverşi lideri PSD .   

  
TRASEUL fugii lui Omar Hayssam din țară

Ultima dată când sirianul acuzat de terorism s-a aflat cu certitudine pe teritoriul României a fost ziua de 28.06.2006, când fusese fixat un termen de judecată în dosarul de terorism.

În aceeaşi zi, Omar Mahmoud (fratele lui Hayssam) s-a deplasat cu un BMW în direcţia Constanţa, fiind surprins de camerele radar ale Poliţiei Rutiere pe raza localităţii Coşereni, Ialomiţa.

La rândul lor, Omar Mahmoud (cel de-al doilea frate) şi Omar Hayssam pornesc în deplasare pe acelaşi traseu Voluntari – Lilieci - Ion Roata – Slobozia la bordul unui alt BMW înmatriculat pe firma City Center, societate care aparţinea lui Hayssam. Anchetatorii au descoperit că acesta a călătorit pe locul din drepta spate, după ce pe banchetă au fost descoperite urme de ADN aparţinând sirianului.

Omar Mukhles, Omar Mahmoud şi Omar Hayssam s-au întâlnit temporar în zona Urziceni – Slobozia, Omar Mukhles revenind în Bucureşti, iar ceilalţi doi şi-au continuat deplasarea spre Constanţa.

Preluarea lui Omar Hayssam s-a realizat în noaptea de 29/30 iunie 2006, când acesta a fost preluat de Tartousi Mustafa și urcat pe vasul Iman T. Comandantul navei era Tartousi Yousef, văr primar cu Mustafa.

Teroristul a fost ascuns pe navă în intervalul 2.00 – 3.00 cât a durat controlul poliţiştilor de frontieră, iar între 3.40 – 4.45 au fost efectuate manevrele de plecare ale navei.

După părăsirea teritoriului României, conform graficului şi a jurnalului de bord, nava Iman T a avut următorul traseu:
  • 30.06, ora 4:40, nava a părăsit portul Constanta
  • 1.07, nava se afla în proximitatea zonei de coasta a Turciei
  • 5.07, nava ajunge în portul Alexandria (Egipt)
  • 16.07, nava pleacă din portul Alexandria (Egipt) către Tartous (Siria)
  • 18.07, nava ajunge în portul Tartous (Siria).
Pe 1 iulie 2006Omar Hayssam a transmis, la ora 7.41 un SMS către concubina sa din România, mesajul fiind preluat de un releu instalat pe coastă, la nord de Istambul.

Nava Iman T a ajuns în portul Alexandria, Egipt la data de 5.07.2006.
În paralel Mustafa Tartousi a părăsit teritoriul României în data de 1.07.2006 în direcţia Beirut, Liban, şi apoi s-a deplasat în Egipt unde a rămas în perioada 3.07 – 29.07.2006.

În portul Alexandria se aflau la momentul sosirii navei Iman T, Mustafa Tartousi şi Omar Samir, unul din fraţii din Siria a lui Omar Hayssam. Acesta din urmă este de cetăţenie rusă şi siriană fiind şi posesorul a două paşapoarte, iar asemănarea fizică între acesta şi învinuitul Omar Hayssam este foarte mare.

Mustafa Tartousi a solicitat şi obţinut pentru datele de 08.07 şi 09.07.2006 două permise de intrare în portul Alexandria pe numele său şi pe numele de Omar Samir. Omar Hayssam, sub identitatea atribuită de “Omar Samir" s-a cazat la un hotel din Alexandria.
 CUM a reușit OMAR HAYSSAM să fugă 


Hayssam, la Tribunal: „Mă doare sufletul că sunt numit teroristul României. Trebuie reluată cercetarea penală”


Omar Hayssam a ajuns din nou în faţa magistraţilor de la Tribunalul Bucureşti. Sirianul s-a prezentat vineri în dosarul de delapidare, în care prejudiciul este de 20 de milioane de euro.

Acesta cere proces secret în dosarul „Bucovina". În acelaşi timp, sirianul cere să-i fie redeschise toate dosarele, pentru "aflarea tuturor adevărurilor".

Sirianul a spus că în anii de şedere în România s-a comportant ca orice cetăţean normal, a fost om de afaceri prosper şi nu înţelege cum se face că, peste noapte, a devenit terorist şi cel mai mare infractor al ţării.

„Trebuie reluată cercetarea penală! Veţi vedea dacă au fost săvârşite aceste infractiuni. Nu au fost conduse de mine. (...) Să se facă cercetare! Eu voi dovedi că nu m-am sustras cercetărilor. Să luăm în calcul şi bunacredinţa! Chiar aşa? Peste noapte devin cel mai mare infractor din lume. Unde s-a găsit o firmă-fantomă, hai s-o punem la teroristul ăsta. Dar să se vadă dacă am contractat eu vreun credit?", a declarat Hayssam în fața judecătorilor.

Procurorilor DIICOT sunt cei care au cerut arestarea preventivă a lui Omar Hayssam în dosarul Bucovina. Sirianul e acuzat de înşelăciune şi delapidare, prejudiciul fiind de aproximativ 20 de milioane de euro. Nici acuzatul, nici avocatul acestuia nu sunt de acord cu emiterea unui nou mandat de reţinere.

„Vă promit că în faţa justiţiei voi colabora pentru clarificarea aspectelor care mă privesc. Timp de 25 de ani cât am stat în România eram un cetăţean normal, ca orice om de afaceri, şi peste noapte devine terorist. Mă doare sufletul că sunt numit teroristul României. S-a luat de bun numai ce s-a spus rău de mine. De aceea am cerut şedinţă secretă. În toate dosarele am fost cercerat în lipsă. Eu sper să se vadă dacă sunt infractor, terorist sau nu!", a mai spus sirianul în sala de judecată.

Hayssam a fost condamnat definitiv, în lipsă, în trei dosare, la 20 de ani, 16 ani şi, respectiv, trei ani, pentru răpirea celor trei jurnalişti, înşelăciune în cazul "Volvo" şi fraude în cauza "Foresta Nehoiu".http://www.b1.ro/stiri/eveniment/hayssam-la-tribunal-ma-doare-sufletul-ca-sunt-numit-teroristul-romaniei-trebuie-reluata-cercetarea-penala-62399.html

Acest circ nu este făcut gratuit ! Prevăd că ascunde ceva rău pentru Poporul Roman ! 

Se pune la cale o mare marșăvie în legătura cu soarta Romaniei și mă gîndesc , printre altele la Regionalizare , la modificarea Constituției , în special la art.1 ”Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.” , la concesionarea catre Chevron , etc. .

Jurnalist palestinian, despre cum a fost adus Hayssam în România


Jurnalistul Ahmed Jaber a declarat în cadrul emisiunii Alessandrei Stoicescu de la Antena 3 că o televiziune siriană a dezvăluit adevăratul modus operandi în cazul lui Omar Hayssam.
Ziaristul din Orientul Mijlociu susține că, în condițiile din Siria, unde milițiile lui Assad poartă un război civil cu rebelii, autoritățile române nu puteau opera decât într-un singur mod. O televiziune siriană, citată de Jaber, ar fi transmis că România a trimis în Siria un avion cu ajutoare materiale, într-o misiune oficială. Aparatul de zbor s-ar fi întors cu Omar Hayssam la bord, susține Ahmed Jaber.
Președintele Traian Băsescu a declarat, vineri seara, că nu poate confirma ridicarea lui Hayssam de pe teritoriul sirian și nici aducerea lui cu un avion miliar. La insistențele unei jurnaliste, șeful statului a dezvăluit o misiune neautorizată pe teritoriul altui stat, fără a preciza dacă statul e Siria.

A băsit-o Băsescu ?

Președintele Traian Băsescu a declarat, vineri, că nu confirmă faptul că teroristul Omar Hayssam a fost adus din Siria cu un avion al Armatei Române. Întrebat din ce țară a fost adus Hayssam, șeful statului a răspuns: “Nu pot să vă spun, pentru că a fost o operațiune neautorizată pe teritoriul altui stat”.
Un jurnalist din Orientul Mijlociu, invitat la emisiunea Alessandrei Stoicescu de la Antena 3, susține că o televiziune siriană a dezvăluit cum a fost adus Omar Hayssam în România. Potrivit spuselor acestuia, România ar fi trimis în misiune oficială un avion militar încărcat cu ajutoare pentru sirieni. La întoarcerea în țara noastră, aparatul de zbor îl avea la bord pe Hayssam. Jurnalistul susține că era imposibil pentru România să desfășoare o altfel de misiune în țara aflată în război civil.
„O asemenea operațiune neautorizată nu se poate realiza decât cu aprobarea NATO, căci dacă Siria ripostează, toate statele membre trebuie să se implice”, a declarat analistul Bogdan Chirieac. „Din comunicatul de dimineață reiese că Administrația Prezidențială a vrut să ia caimacul acestei reușite, apropo de lupta politică internă, iar în plan internațional sper că au fost luate toate aprobările. Teritoriul românesc, care poate fi reprezentat și de un vapor sau o ambasadă sau orice altceva, poate fi atacat”, a mai adăugat Bogdan Chirieac.
Ministrul de interne, Radu Stroe, a catalogat declarațiile lui Traian Băsescu ca fiind extrem de grave și periculoase.

Iată cele mai importante declarații pe care președintele Traian Băsescu le-a făcut în fața presei, începând cu 17:30:
- “Declarația din seara asta vine din nevoia de a aduce unele clarificări, pentru a proteja statul român. (…) Trebuiesc clarificate unele aspecte, pentru că altfel riscăm să fim apreciați chiar mai rău decât stăm de către partenerii din NATO sau UE”;
- “Comunicatul a venit după ora 7:00 de la Președinție, pentru că era vorba de readucerea în țară a unui condamnat pentru terorism. Iar terorismul este un atribut primordial al CSAT-ului. Iar președintele CSAT este președintele țării”;
- “A fost o operațiune asumată, la nivelul la care trebuia asumată. Și s-a desfășurat cu bine”;
- “Nu confirm că Omar Hayssam a fost preluat din Siria”;
- “Nu confirm că a fost repatriat cu un avion al Armatei Române”;
- “Nu confirm că a fost adus în baza unui acord de extrădare”;
- “O astfel de operațiune nu se putea desfășura nici într-o zi, nici în trei luni. A fost un efort al unui grup mic de oameni, care de circa cinci ani se ocupă de aducerea lui Omar Hayssam în țară;
- “Când a plecat Omar Hayssam nu avea nici un mandat și nu se ceruse nici un sistem de supraveghere. În 2006 când a plecat din țară, Omar Hayssam putea fi acuzat de trecerea frauduloasă a frontierei de stat. El a devenit o prioritate pentru instituțiile puternice, când a fost condamnat pentru terorism, în 2008. Și a fost obligația structurilor de securitate să-l aducă acasă. (…) Abea din 2008, după condamnarea de către ÎCCJ, el a devenit un obiectiv major”;
- “Vreau să felicit instituțiile care au lucrat la acest caz. Ele nu vorbesc deloc”;
- “Din acest moment, am conștiința împăcată în cazul Omar Hayssam. Este, din acest moment, sarcina Justiției să afle ce e de aflat. Din punctul de vedere al președintelui, consider sarcina încheiată”;
- “Îi dau dreptate consilierului meu Iulian Chifu, că probabil sunt destui care sunt neliniștiți. Și având în vedere vârsta lui Omar Hayssam și că are trei condamnări, nu cred că la cumularea pedepselor va rămâne doar cu 20 de ani, după ce am văzut ce s-a întâmplat și la Gigi Becali. Având în vedere vârsta înaintată, îi recomand să coopereze”;
- “În ceea ce privește FMI, am avut astăzi o discuție cu Troica, FMI și Banca Mondială. Mulți au apreciat că România nu mai are nevoie de un acord cu Fondul, însă eu cred că avem nevoie de un acord cu FMI”;
- “Prima prioritate trebuie să fie consolidarea fiscală. Să ieșim din zona asta de fragilitate și de puternică dependență de situația economică din zona Euro. Ar fi și păcat să o riscăm, atâta vreme cât pentru a se ajunge aici au fost făcute sacrificii enorme din partea populației. Au fost și sacrificii politice făcute de Guvernul de la acel moment”;
- “Cel de-al doilea obiectiv este legat de reformele structurale, care trebuie să vizeze Sănătatea, Legea Salarizării, absorția fondurilor, reducerea arieratelor. Trebuie găsită o formulă de acordare de garanții de către stat către IMM-urile care vor să ia împrumuturi de la bănci”;
- “Am vorbit de o posibilă analiză cu privire la simplificarea Legii Achizițiilor Publice, care în România depășește exigențele europene”;
- “Aș vrea să discut cu Crin Antonescu despre Ovidiu Silaghi”;
- Întrebat de unde a fost adus Omar Hayssam: ”Cum să vă spun, când România a efectuat o operaţiune neautorizată pe teritoriul altui stat”


Terorismul internaţional



 Actele de terorism reprezintă diferite acţiuni de violenţă, prin care persoane sau grupuri de persoane: atentează la viaţa şi la integntatea corporală sau bunurile unor demnitari, personalităţi politice, a membrilor de familie ai acestora; săvârşesc asemenea acte, împotriva unor grupări politice, organizaţii sociale, instituţii, grupuri de persoane reunite, în mod organizat sau aflate, în mod întâmplător, în locuri sau localuri publice sau private. Dacă asemenea acte sunt îndreptate contra ordinii internaţionale, atunci ele pun în pericol relaţiile internaţionale, constituie o ameninţare directă împotriva păcii, pot crea tensiuni şi înrâutăţi relaţiile dintre state, produc instabilitate într-o anumită zonă geografică ori situaţii de confruntări şi-n orice caz, prejudiciază climatul internaţional. Scopul urmărit, prin aceste acte, este să atragă atenţia lumii asupra existenţei teroriştilor şi 147 obiectivelor lor ori să tragă foloase materiale (asasinate şi răpiri de persoane în vederea răscumpărării, incendieri şi distrugeri etc.).
În perioada care a trecut, au fost comise acţiuni teroriste, îndreptate împotriva şefilor de stat, de guvern sau a altor oameni politici, instituţii ori împotriva unor grupuri de persoane refugiate pe teritoriul unor state străine; dacă asemenea acţiuni sunt săvârşite cu ajutorul, încuviinţarea sau ştiinţa altor state, aceste acte constituie terorismde stat. Conducerile statelor care practică terorismul, poarta o gravă răspundere, nu numai pentru victimele pe care le fac şi pentru consecinţele care se pot declanşa, dar se fac vinovate şi de violarea dreptului intemaţional. Juriştii consideră că acţiunile teroriste sunt îndreptate împotriva ordinii juridice interne din statele respective, dar ele constituie, în ace-laşi timp, şi o infracţiune internaţională.
În faţa unui asemenea pericol care, în secolul nostru a devenit un adevărat flagel, statele au luat o atitudine netă de respingere şi hotărârea de a-1 reprima, colaborând între ele în acest scop.
Mijlocul principal de combatere, la nivel internaţional, a terorismului îl constituie numeroasele convenţii încheiate şi documente adoptate în acest scop.
Prin Convenţia pentru prevenirea şi reprimarea terorismului (Geneva, 1937, adoptată în urma atentatului ucigaş de la, Marsilia), statele s-au angajat să pedepsească persoanele vinovate pentru: atentatele împotriva şefilor de stat şi a altor persoane care ocupă funcţii în stat; faptele care pun în pericol mai multe vieţi omeneşti; acte diversioniste asupra bunurilor private şi de stat; păstrarea sau aprovizionarea cu arme şi alte mijloace teroriste; falsificarea şi introducerea de paşapoarte şi alte documente false; pregătirea de acte teroriste ş.a.
După cel de al doilea război mondial, terorismul a cunoscut o extindere şi o agravare, mai ales, din cauza tentei politice care i s-a dat şi a implicării unor state în asemenea acţiuni. Drept urmare, au fost adoptate un număr de convenţii, dintre care unele se referă la combaterea terorismului practicat contra şefilor de stat şi a altor persoane oficiale, altele pentru a asigura securitatea în domeniul navigaţiei aeriene şi a navigaţiei maritime.
În acest sens: -Convenţia asupra prevenirii şi pedepsirii crimelor împotriva persoanelor protejate pe plan internaţional, inclusiv agenţii diplomatici (adoptată de Adunarea generală O.N.U., în 1973). Statele-părţi sunt ţinute să incrimineze, în dreptul lor intern, comiterea, cu intenţie, a următoarelor fapte: uciderea, răpirea sau alt act asupra persoanei sau libertăţii unei persoane protejate pe plan internaţional; un atac violent asupra sediului oficial, locuinţei private sau mijloacelor de transport ale unei persoane protejate pe plan internaţional, de natură să pună în pericol persoana sau libertatea sa ş.a2.
-Convenţia împotriva luârii de ostatici (adoptatâ la O.N.U. în 1979) prevede că, cel care sechestrează o persoană sau o reţine şi o ameninţâ să o omoare, o va răni sau continua să o reţină pentru a constrânge un stat, o organizaţie internaţională, o persoană fizică sau morală, să îndeplinească un act ori să se abţină de la acesta, ca o condiţie a punerii în libertate a ostaticului, comite infracţiunea de luare de ostatici (art. 1). Statele sunt obligate să pedepsească asemenea infracţiuni, corespunzător gravităţii lor. Statul, pe teritoriul căruia, se află prezumtivul infractor, îl va reţine şi va lua măsuri pentru urmărirea şi finalizarea procedurilor penale împotriva lui; dacă nu-1 extrădează, este obligat să-1 supună urmăririi penale şi să-1 judece, ca pentru o infracţiune cu caracter grav (art. 8).
Convenţia internaţională împotriva recrutării, folosirii, finanţării şi instruirii de mercenari(adoptată în cadrul O.N.U., în 1989) defineşte infracţiunea ca, fiind fapta de a recruta, folosi, finanţa sau instrui mercenari care participa direct la ostilităţi sau la acte plănuite de violenţă. Statele vor sancţiona asemenea infracţiuni şi vor coopera între ele, pentru prevenirea şi pedepsirea lor.
Convenţia privind securitatea personalului Naţiunilor Unite şi a celui asociat (New York, 1994) a fost adoptată din cauza atacurilor deliberate împotriva personalului şi din preocuparea statelor de a asigura securitatea personalului Naţiunilor Unite şi a celui asociat.
În conformitate cu prevederile acestei convenţii, statele părţi vor lua toate măsurile necesare, pentru a asigura securitatea personalului Naţiunilor Unite şi a celui asociat, vor adopta măsurile necesare pentru a-l proteja, în cazul în care acesta se va afla desfăşurat pe teritoriul lor, împotriva următoarelor infracţiuni, comise în mod intenţionat: crimă, răpire sau orice atac asupra persoanei sau libertăţii vreunui membru al personalului Naţiunilor Unite sau al personalului asociat; atac violent asupra localurilor oficiale, reşedinţei personale sau mijloacelor de transport ale unui membru al acestora, de natură a-i periclita persoana, sau libertatea sa; ameninţarea cu efectuarea unui astfel de atac, pentru a constrânge o persoană fizică sau juridică de a realiza,sau de a se abţine de la realizarea unui act oarecare; încercarea de a comite un astfel de atac, precum şi participarea în calitate de complice, organizarea sau ordonarea comiterii unui asemenea atac. Asemenea acţiune este considerată, de către fiecare stat parte, ca o infracţiune în raport cu propria sa legislaţie internă, fiecare stat pedepsind, în mod adecvat, aceste infracţiuni, cu luarea în considerare a gravităţii lor (art. 9). Sunt prevăzute şi regulile, după care fiecare îşi determină competenţele sale asupra acestor infracţiuni (art. 10), precum şi măsuri pentru asigurarea urmăririi penale sau a extrădării autorilor prezumtivi (art. 13-15)

Pentru asigurarea securităţii în domeniul aviaţiei civile, au fost adoptate:
Convenţia referitoare la infracţiuni şi la anumite alte acte săvârşite la bordul aeronavelor(Tokio, 1963), prin care se prevede obligaţia statelor de a pedepsi infracţiunile, precum şi alte acte care pun în pericol securitatea aeronavelor sau a persoanelor şi bunurilor aflate la bord, ordinea şi disciplina pe o navă, aflată în zbor sau pe suprafaţa mării libere sau altei zone care nu face parte din teritoriul unui stat; competent sâ sancţioneze asemenea fapte este statul de înmatriculare a navei.Convenţia pentru reprimarea capturării ilicite a aeronavelor (Haga, 1970) prevede că o persoană comite o infracţiune dacă, aflându-se la bordul navei în zbor, pune stăpânire pe navă ori exercită controlul asupra ei, într-un mod ilicit şi prin violenţă sau ameninţarea cu violenţă; constituie infracţiune, de asemenea, tentativa unor asemenea acte şi complicitatea la ele. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu