joi, 6 decembrie 2012

Deszăpezire de România - Scumpa si proasta !


De fiecare data ne intrebam , cat de necinstiți pot fi majoritatea edililor , ca sa nu zic toti ! De ce am precizat ca sa nu zic toti , pentru ca niciunul nu a zbierat in parlament sau la posturile de televiziune ! 
Toti aparatorii dreptatii au facut afaceri cu Statul si sau imbuibat la greu din banii publici !
Ganditi-va numai la faptul ca o campanie electorala costa extrem de mult , chiar dew zece ori mai mult , decat castiga un parlamentar in 4 ani de mandat si totusi este batalie pe posturile de parlamentari , chiar si la locale si Presedentie !
De ce ? Pentru ca se fura atat de mult incat in numai 4 ani faci zeci si sute de milioane de euro , plus paravanul imunitatii , etc. !
Starea de infractionalitate este mentinuta si sustinuta , in majoritatea cazurilor de demnitari !
Cât costă deszăpezirea kilometrului de autostradă?
5.000 de euro în Germania, 67.000 de euro în România


Vezi și 

  1. Schema de tratament pentru Covid-19

  2. În medie, perioade necesară

  3. dezvoltării unui vaccin este de 12-15 ani ?

  4. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor

  5. Scara de valori a societății romanești 

  6. Europa privită din viitor

  7. Hrana vie

  8. Planurile in derulare sunt o munca in progres 

  9. Destinatii uimitoare pe glob

  10. Miracolul japonez- Drum

  11. reconstruit în patru zile

  12. Primarul care nu frură

  13. Duda a pus mâna pe Casa

  14. Regală

  15. Nu poti multiplica bogatia

  16. divizand-o !  

  17. Evolutia Laptop - Cântărea

  18. 5,44 kg

  19. O Nouă Republică

  20. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  21. În vremea monarhiei, Țaranii romani reprezentau 90% 

  22. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  23. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  24. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  25. Fii propriul tău nutriționist

  26. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  27. Slăbești daca esti motivat

  28. Serbet de ciocolata

  29. Set medical Covid necesar acasă

  30. Medicament retras - folosit în diabet

  31. Brexit-ul - Spaima Europei

  32. Virusul Misterios

  33. Inamicul numărul unu al

  34. acumulatorilor 

  35. Sistemele solare - apă caldă

  36. Economisirea energiei electrice

  37.  Hoțul de cărți

  38. Aparitia starii de insolventa

  39. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  40. Microbii din organismul uman

  41. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.   

  42. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  43. Masca ce omoară virusul    

  44.  O veste de Covid  

  45. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  46. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea 

  47. Îndulcitorul care scade glicemia


După ce a raportat premierului costuri cu deszăpezirea cu 30% mai mici în această iarnă faţă de anul trecut, Compania de Drumuri va plăti şi 67.000 de euro pe curăţarea unui kilometru. Suma este de 12 ori mai mare decât cea plătită în Germania pe un kilometru de autostradă.
Ajunsă în pragul iernii fără contracte de deszăpezire pen­­­­­tru porţiuni în­tregi ale autostră­zii A2 şi la finele unui an în care nu a fost în stare să selecteze firmele care să efectueze astfel de lucrări, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a selectat în pripă câteva firme care să cureţe de zăpadă şi gheaţă autostra­da în iarna aceasta. Preţurile sunt pe măsură, ajungând până la 67.000 de euro pe kilometru.

Potrivit unui studiu al institutului german Fraunhofer ISI, preţul mediu pentru întreţinerea unui kilometru de autostradă în această ţară este de 5.000 de euro, de cinci ori mai mare decât cel pentru un drum naţional. Suma include un cost fix de 3.200 de euro pe an, precum şi unul variabil de 145 de euro pe zi, ceea ce înseamnă că nemţii iau în calcul 12 zile de ninsoare pe an. Aceste preţuri sunt la rândul lor cu aproximativ 20% mai mari faţă de cele plătite în Finlanda.
Contracte acordate de CNADNR în ultimele săptămâni (ultimul contract fiind publicat ieri) indică preţuri uriaşe pentru curăţarea de zăpadă a unui kilometru de autostradă în România care în Germania sunt plătite pentru deszăpezirea a 10 kilometri.
Preţuri record pe Autostrada Soarelui
Potrivit unui anunţ de atribuire publicat pe siteul de licitaţii publice în data de 20 noiembrie 2012 CNADNR a semnat cu firma Selina, deţinută de un rege al asfaltului din vestul ţării, anume Beniamin Rus, un contract în valoare de 9,11 milioane de lei pentru întreţinerea în următoarele 5 luni a lotului 6 din autostrada Soarelui. Acesta are o lungime de 30 de kilometri (Cernavodă-Medgidia). Preţul pe kilometru rezultă deci 67.400 de euro. Contractul nu a fost precedat de o licitaţie, ci doar de o cerere de ofertă. S-au prezentat două firme, dintre care una nu îndeplinea condiţiile cerute de către CNADNR. Explicaţia acordării contractului fără licitaţie, doar prin negociere, a fost: „situaţie de urgenţă extremă, survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă". Intr-adevăr, companiei de drumuri i-a fost greu să prevadă venirea iernii.
Prin aceeaşi procedură, compania de stat a acordat zilele trecute un alt contract firmei italiene Astaldi pentru deszăpezirea segmentului Medgidia-Constanţa, a nodului rutier de la intrarea în municipiu şi a centurii Constanţa. Pentru cei 46,5 kilometri, CNADNR va plăti 7,31 milioane lei, tot doar pentru următoarele 5 luni, adică 35.000 de euro pe kilometru. De data aceasta, doar de 7 ori mai mult decât în Germania. Pentru curăţarea primului tronson dinspre Bucureşti, anume cel care se sfârşeşte la Lehliu, Nelu Iordache, va primi prin firma sa 25.000 de euro pe kilometru. Miercuri seară CNADNR a anunţat rezilierea acestui contract, semnat cu doar o lună înainte, deoarece Nelu Iordache nu şi-ar fi adus utilajele în parcul companiei.
Nici pe autostrada Bucureşti-Ploieşti lucrările nu sunt mai ieftine. Contractul de deszăpezire semnat cu firma Pa&Co (patron Costel Căşuneanu) pentru iarna 2012-2013 are o valoare de 8,83 milioane lei, adică aproximativ 32.700 euro pe kilometru. Dacă iarna trecută deszăpezirea A1 a costat 5 milioane lei, acum va costa 11 milioane lei, potrivit anuntului de atribuire publicat tot pe situl public de licitaţii. Contractul revine în acest an firmei argeşene Trustul de Drumuri şi Autostrăzi.
Mircea Pop, director general al CNADNR nu a putut fi contactat telefonic ieri seară pentru a explica sumele uriaşe plătite de compania ce o conduce. Marin Dima, şeful regionalei Constanţa nu a putut da prea multe detalii, spunând că înţelegerea cu Selina a fost semnată la Bucureşti şi nu la Constanţa.
Cât ar trebui să coste?
Exact în urmă cu doi ani, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu aproba standarde de cost pentru întreţinerea şoselelor pe timp de iarnă.
Costurile au fost stabilite la acel moment între 2.520 de euro pe kilometru şi 4.509 euro pe kilometru pentru lucrările de deszăpezire făcute în perioada 1 noiembrie-31 martie. Aceste costuri includeau şi un profit al operatorilor economici de 5%.
Raportări heirupiste la Guvern
În octombrie, ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi, informa prim-ministrul că preţurile de deszăpezire scad în această iarnă cu o trei­me faţă de anul trecut, ca urmare a faptului că CNADNR va plăti doar 16 ore de staţionare a utilajelor, faţă de 24 de ore în trecut. Premierul i-a spus la acel moment că speră ca raportările să nu fie doar un efect media. Tot ieri la Realitatea TV ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, dădea asigurări că nu vor fi blocaje de circulaţie în lunile următoare din cauza iernii. În timp ce făcea aceste declaraţii, câteva sute de şoferi aflaţi pe un drum naţional acoperit de prima zăpadă a acestui an au parcurs 50 de kilometri în câteva ore.
6 Decembrie 2012 de DORU CIREASA http://www.romanialibera.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu