miercuri, 12 decembrie 2012

România noastra - Terenul lor de joacă !

Cum Stânga liberală a lui Tăriceanu și Antonescu pregătește socialismul
Europeanul cu papion dă cu lopățica pe șantierul socialist
Călin Popescu Tăriceanu este ultimul premier liberal al României. A condus guvernul în alianță cu Partidul Democrat, după care a schimbat taberele la sugestia lui Dinu Patriciu, eliminând toți miniștrii democrați din guvern și guvernând cu sprijinul PSD.
Sub președinția sa, PNL a virat încă și mai puternic spre stânga. Beneficiind de susținerea parlamentară a Partidului-Stat și de accesul la mașinăra de propagandă a trustului Intact, Partidul Național Liberal s-a construit ca partid al angajaților la stat și al pensionarilor. Duse erau vremurile când liberalii se luptau să câștige votul „dreptei”. În vremea lui Tăriceanu mai contau doar statul socialist și cei care trăiau pe seama lui, nicidecum meritocrația și statul minimal.
În ciuda strădaniei sale, Tăriceanu nu a câștigat alegerile interne ale PNL. Abandonat de Patriciu, a fost nevoit să recunoască victoria lui Crin Antonescu. Din fericire pentru fostul premier, aceasta nu a fost sfârșitul său politic.
Inițial marginalizat într-un partid în care criticii conducerii erau reduși rând pe rând la tăcere, Tăriceanu a fost readus în prima linie. Și-a consolidat discursul liberal-socialist prin criticarea adversarilor statului social și apoi, printr-o manevră inteligentă, a ajuns în conducerea USL. Spre sfârșitul lunii noiembrie 2011, el a fost numit coordonator al Comisiei Uniunii Social-Liberale pentru suspendarea președintelui Traian Băsescu. Potențial adversar al lui Antonescu, Tăriceanu era cooptat – la propunerea lui Ponta – la conducerea marelui proiect socialisto-liberal și astfel neutralizat: colaborator al lui Antonescu, devenea incapabil să mai fie o alternativă credibilă la conducerea lui. Mai mult, adversitatea pe care o resimțea față de persoană președintelui României, Traian Băsescu, era o garanție în plus că își va juca bine rolul ce i s-a încredințat.
Între timp, marelui liberal Tăriceanu i s-a mai găsit o întrebuințare.
Anticapitalismul USL și contribuția lui Tăriceanu
Duminică, 15 iulie 2012, Hotnews a publicat o știre conform căreia echipa USL de negociatori cu Fondul Monetar Internațional pregătește pentru 2013 mai multe variante de impozitare progresivă:
Negociatorii romani vor propune, cu ocazia vizitei delegatiei FMI trecerea la un sistem de impozitare progresiva a venitului global din 2013, au declarat pentru HotNews.ro surse familiare cu procesul de negociere. Exista mai multe scenarii care vor fi abordate cu delegatia Fondului, una in care cota maxima de impozitare a venitului personelor fizice va fi de 30% (insosita de o serie de deductibilitati fiscale), iar cea mai mica 15%, in vreme ce un alt scenariu alternativ vizeaza cotele de 16-12-respectiv 8%. “Urmeaza sa fie luata o decizie politica in acest sens, deocamdata nu este batuta in cuie nicio varianta”, mai spun sursele citate.
Simțind pericolul, „cel mai cinstit” guvern s-a grăbit să nege că ar intenționa să se joace un pic la taxe.
Biroul de presa al Guvernului dezminte categoric aceasta stire. Conferinta de presa sustinuta de Primul-ministru Victor Ponta si vicepremierul Florin Georgescu va aduce lamuriri suplimentare si in acest sens.
Negările au fost neconvingătoare, doar Victor Ponta anunțase schimbarea sistemului de impozitare încă de la jumătatea lunii mai.
Premierul Victor Ponta, a reafirmat că de la 1 ianuarie 2013 veniturile românilor vor fi impozitate progresiv, cu trei cote de impozitare, de 8%, 12% și 16%, precizând că este vorba de o cotă socială, primele două trepte urmând să fie destinate persoanelor cu venituri mici.

Vezi și 

  1. Schema de tratament pentru Covid-19

  2. În medie, perioade necesară

  3. dezvoltării unui vaccin este de 12-15 ani ?

  4. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor

  5. Scara de valori a societății romanești 

  6. Europa privită din viitor

  7. Hrana vie

  8. Planurile in derulare sunt o munca in progres 

  9. Destinatii uimitoare pe glob

  10. Miracolul japonez- Drum

  11. reconstruit în patru zile

  12. Primarul care nu frură

  13. Duda a pus mâna pe Casa

  14. Regală

  15. Nu poti multiplica bogatia

  16. divizand-o !  

  17. Evolutia Laptop - Cântărea

  18. 5,44 kg

  19. O Nouă Republică

  20. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  21. În vremea monarhiei, Țaranii romani reprezentau 90% 

  22. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  23. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  24. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  25. Fii propriul tău nutriționist

  26. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  27. Slăbești daca esti motivat

  28. Serbet de ciocolata

  29. Set medical Covid necesar acasă

  30. Medicament retras - folosit în diabet

  31. Brexit-ul - Spaima Europei

  32. Virusul Misterios

  33. Inamicul numărul unu al

  34. acumulatorilor 

  35. Sistemele solare - apă caldă

  36. Economisirea energiei electrice

  37.  Hoțul de cărți

  38. Aparitia starii de insolventa

  39. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  40. Microbii din organismul uman

  41. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.   

  42. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  43. Masca ce omoară virusul    

  44.  O veste de Covid  

  45. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  46. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea 

  47. Îndulcitorul care scade glicemia

Acum, însă, a vrut să pară că își schimbă poziția („șșșșș, să nu speriem țara acum când vrem să decapităm Dictachioru!”), dar a avut mare grijă să nu umble la esența politicilor economice ale guvernului USL. Doar cuvintele folosite au fost altele, înțelesul a rămas același.
“In 2013 nu va fi niciun impozit mai mare de 16″, a subliniat Victor Ponta, pentru Gandul.info, adaugand insa ca isi doreste ca introducerea unor cute de 12% si 8% pentru categoriile sociale defavorizate, daca va exista acordul partenerilor internationali ai Romaniei si daca bugetul o va permite.
Încă o dată, Victor Ponta a făcut pe prostul. A negat introducerea cotelor progresive de impozitare, spunând că nu vor fi impozite mai mari de 16%. Ce are una cu alta? Absolut nimic. „Nu va fi niciun impozit mai mare de 16” nu înseamnă că nu vor fi mai multe praguri de impozitare. Apoi, însuși Ponta recunoaște, în aceeași discuție, că vrea 3 cote de impozitare, dintre care două vor fi pentru „categoriile sociale defavorizate”. De altfel, cotele destinate categoriilor sociale așa-zis defavorizate sunt specifice impozitării progresive. Practic, premierul anunță, în mesajul de respingere al acuzațiilor, în locul unei cote unice aplicate tuturor cetățenilor români, de la săraci până la bogați, că vom avea 3 praguri diferite de impozitare, adică se va face trecerea la taxarea progresivă.
Desigur, Călin Popescu Tăriceanu nu putea rămâne în afara dezbaterii. În calitate de fruntaș USL, fostul premier liberal al României a intervenit în ajutorul șefului său, Antonescu, și al aliaților socialiști care l-au propus, acuzând manipulări ale adversarilor politici.
Am văzut zilele acestea câteva știri, le-aș spune de diversiune, și anume că Guvernul ar pregăti, în continuare, renunțarea la cota unică.Atâta vreme cât PNL face parte din coaliția de guvernare și este membru al echipei de guvernare, această cotă unică nu se va modifica. Nu există niciun fel de risc să se modifice cota unică de 16%.
Programul economic al USL a fost anuntat cu mult timp în urmă și de atunci am vorbit clar și fără echivoc, si noi si partenerii nostri din PSD, ca mentinem cota unica de impozitare de 16% atat pentru impozitul pe profit, cat si pentru impozitul pe venit.
Există posibilitatea, fără să fie o certitudine, să se introducă două cote regresive de 12% și de 8% pentru impozitul pe venit pentru cei care au venituri reduse.
Vom vedea în practică dacă bugetul ține, dacă bugetul poate permite.
Fostul președinte PNL ne asigură că nimeni nu se va atinge de cota unică de impozitare, denunță diversiunile care susțin altceva, dar apoi trimite spre programul economic USL și ne spune că e posibil „să se introducă două cote regresive de 12% și de 8% pentru impozitul pe venit pentru cei care au venituri reduse”.
Oare așa să fie? Pentru a ne lămuri asupra intențiilor USL și a înțelesului adevărat al cotelor „regresive”, poate că ar fi bine să ne uităm pe programul economic al Uniunii Social-Liberale. Să dăm la pagina 34 și să vedem dacă afirmațiile lui Tăriceanu au vreo legătură cu realitatea sau sunt minciuni.
Păstrăm plafon 16% și introducem impozit diferențiat pe venitul salarial cu deductibilități fiscale:
cota 8% până la 800 lei/ lună
cota 12% ce depășește 800 lei/ lună până la 1600 lei/ lună
cota 16% ce depășește 1600 lei/lună
După 4 ani de mandat, TVA va reveni la nivelul de 19%.
Conform programului USL, va fi introdus impozitul diferențiat pe venitul salarial. Mai precis, trei cote pentru trei niveluri distincte de salarizare: cota 8%, cota 12%, cota 16%.
Putem să ne întrebăm:
1. De la câte cote diferențiate în sus renunțăm la cota unică?
2. De la câte cote diferențiate în sus avem de a face cu un sistem de impozitare de progresivă?
Răspunsul la aceste întrebări este evident: renunțarea la taxa unică reprezintă trecerea de facto la un alt sistem de impozitare, unul de origine socialistă. Poate fi numit oricum, natura lui este asta.
Până și cei de la Realitatea TV au înțeles că programul de guvernare al Uniunii Social-Liberale urmărește renunțarea la cota unică:
Cota unică va fi înlocuită cu un impozit diferenţiat pe venitul salarial, astfel: cotă de 8% pentru cei cu venituri de până la 800 de lei pe lună, cotă de 12% pentru cei care au venituri cuprinse între 800 şi 1600 de lei pe lună şi cotă de 16% pentru cei care încasează peste 1600 de lei pe lună.
Atunci de ce Tăriceanu neagă această realitate? Pentru că, asemenea tuturor celorlalți peneliști susținători ai ideii „cota unică nu e de dreapta și nici impozitul diferențiat nu e de stânga”, Tăriceanu nu este interesat de principiile economice liberale, ci de propria lui persoană și răzbunarea pe Băsescu. De aceea Tăriceanu lucrează activ la instituirea socialismului fără să aibă nici cel mai mic regret. Dacă numai așa mai poate deține o funcție importantă în politica românească și îl poate face pe Băsescu să plătească, atunci cu atât mai rău pentru cota unică.
Să nu uităm că acest om vrea să schimbe ordinea republicană pentru simplu fapt că nu îi place persoana care exercită în acest moment funcția de președinte al României. La ședința de suspendare a lui Băsescu, din 6 iulie 2012, Tăriceanu avea să recunoască, în fața întregii națiuni, că lucrează la schimbarea republicii din semi-prezidențială în parlamentară.
„Am convingerea că evenimentele de astăzi și decizia referendumului popular vor reprezenta în România un moment decisiv de trecere spre o democrație parlamentară. Va fi sfârșitul ceaușismului, al ideologiei prezidențialismului, al obsesiilor unui om care se consideră șeful statului, situat deasupra legii, sfârșitul ideii de comandant suprem. Sper ca la anul să pornim pe un drum de revizuire a Constituției pentru a implementa în România o guvernare parlamentară după modelul majorității covârșitoare a statelor europene.”
Cu alte cuvinte, atunci când nu aiurează despre necesitatea adoptării monarhiei, liberalii vorbesc despre modelul republican Vladimir Voronin, al președintelui ales de Parlament și nu de popor. Nu îi interesează în nici un fel parlamentarismul, ci simpla eliminare a unui post politic pe care nu îl pot controla. Astfel, cu un președinte de paie, va fi mult mai simplu pentru liberali și aliații lor penali din PSD să facă din România terenul lor de joacă.
Fondul Monetar Internațional: nu este o propunere înțeleaptă
Din fericire, reprezentanții Fondului Monetar Internațional au pus la îndoială înțelepciunea unor astfel de măsuri.
Reprezentantii FMI, ai CE si ai BM le-au precizat parlamentarilor din Comisia de buget-finante ca nu sunt deocamdata de acord cu scaderea TVA la 9% pentru alimentele de baza sau impozitarea progresiva a veniturilor in trei trepte, deoarece s-ar ajunge la un deficit bugetar de peste 3% din PIB.
Pentru a introduce moneda Euro – altfel o idee foarte proastă pentru orice țară, dar mai ales pentru una ca România -, Uniunea Europeană a impus respectarea unor criterii economice printre care se află nedepășirea pragului de 3% pentru deficitul bugetar. Sistemul de impozitare progresivă al Uniunii Social-Liberale ar afecta puternic veniturile bugetare și așa date peste cap de debandada politică pe care liderii socialiști și liberali au adus-o cu ei când au început campania de demitere a președintelui Traian Băsescu.
Șeful misiunii de evaluare a FMI, Erik der Vrijer, a explicat de ce nu consideră că impozitarea progresivă propusă de USL ar fi o idee bună:
În forma propusă, cota progresivă ar scădea semnificativ veniturile. Dacă vei avea o cotă mai mică pe venit, atunci ar trebui să se reducă şi fondul de salarii. Nu cred că este o propunere înţeleaptă.
Dacă schimbaţi sistemul de impozitare, acesta trebuie să fie cel puţin neutru. Dacă se trece la cotă progresivă, cu rate mai mici de 16%, atunci unele rate ar trebui să fie mai mari de 16%.
A făcut-o, deși a recunoscut că „FMI nu are o preferinţă pentru cotă unică sau impozitarea progresivă, ambele prezentând avantaje şi dezavantaje, care ţin şi de particularităţile fiecărei economii în parte”, ceea ce este perfect adevărat, FMI nefiind în nici un caz o instituție internațională dedicată promovării capitalismului (nu este pură întâmplare că până nu demult a fost condus de socialistul Dominique Strauss-Kahn)
Afirmațiile au fost reluate și completate într-un interviu acordat Hotnews.ro.
„Nu, nu am discutat propuneri specifice în privința cotei unice. Înteleg ca exista unele idei care circula pe aceasta tema. Ceea ce am subliniat este că FMI nu are o preferință anume, pentru o cotă unică sau pentru o impozitare progresivă. Ambele au avantaje și dezavantaje și este la latitudinea țării ceea ce trebuie să decida. Totuși, vrem să subliniem că schimbările în regimul fiscal nu trebuie să fie foarte dese, pentru că determină multă instabilitate și face dificil pentru investitori, dar și pentru gospodării să estimeze care va fi situația lor pe viitor.
În al doilea rând, având în vedere limitarile financiare ale bugetului, trebuie avut în vedere cât de important este să investești în educație, în sistemul de sănătate, într-o infrastructură bună, așa încât, dacă se schimbă taxa, nu trebuie ca acest lucru să ducă la o scădere a veniturilor. Dacă scade venitul, acest lucru va avea efecte asupra deficitului și atunci trebuie să reduci cheltuielile. Nu poți avea o taxă pe venit liberală și un regim al cheltuielilor socialist – ar duce la un mare deficit și la multe probleme.”
De fapt, situația este chiar mai albastră. Cu taxa pe venit liberală sau socialistă, realitatea este aceeași: statul asistențial este falimentar. Tot mai mulți pensionari și asistați sunt ținuți în spate de tot mai puțini angajați. Este o rețetă pentru un dezastru.
Matematica nu minte, dar Uniunea Social-Liberală o face. Uneori cu grație, de cele mai multe ori grosolan. USL spune că sistemul poate fi menținut și îi denunță pe aceia dintre noi care afirmă contrariul ca oameni răi care „nu iubesc poporul”. Vezi Doamne, numai ei, socialiștii și liberalii, pot iubi poporul, iar dragostea adevărată se numără în numărul de bani de la buget pe care îi dai astăzi ca mită electorală. Ce se întâmplă mâine nici nu mai contează: după ei, Potopul!
Useliștii o țin pe a lor
Indiferent de ce spun oficialii FMI, USL nu are de gând să renunțe la visul noii generații de lupi pesediști de a schimba sistemul de impozitare din România.
Firește, mincinosul Victor Ponta a declarat că nu crede „că este bine să majorăm cei 16%, ar fi un semnal categoric negativ”, dar nu trebuie uitat nici un moment că avem de a face cu un mincinos patologic care este în același timp un socialist care ar fi încântat să fure de la „bogați”pentru a da la „săraci” în schimbul votului lor.
Pentru admiratorul lui Ernesto Che Guevara, lupta ideologică este foarte importantă. Departe de a fi un lider pragmatic, precum cred unii comentatori din presă, Victor Ponta este un ideolog second-hand care a ajuns la conducerea unei țări și se folosește de liberalii de azi, tăriceni și antonești, pentru a avansa socialismul, iar acești noi tătărăști sunt mai mult decât entuziaști să îl ajute, fiecare pentru motivele sale.
Antonescu vrea să ajungă președinte, Tăriceanu vrea să distrugă un președinte, însă amândoi avansează socialismul.
CONTRAREVOLUŢIA, DREAPTA · 2 septembrie 2012 http://inliniedreapta.net/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu